sunnuntai 26. joulukuuta 2010

Palautetta


Iltalehti kertoi joulutunnelmissaan tapauksesta, jossa näpistäjä palautti lompakon omistajalleen. Rahat, kaksisataa euroa, toki piti itsellään löytäjän palkkiota. 

Juttu vaikutti hieman äitelöjouluiselta, olisiko palauttaja sittenkin ollut joku sivullinen löytäjä, joka ei halunut henkilötietojaan antaa. 


Melkoinen järkytys  olisi, jos joku varastaisi minun lompakkoni! Luulen, että varas lähettäisi minulle vielä tällaisen kirjeen.



Helvetin kusipää!

Kaikki saatanat sitä lompakkoja käyttävätkin!

Arvaa mitä? 

Löysin yhden tolloon rypistetyn viiden euron setelin lompakostasi, niiden kaikkien hel...n kuittien seasta! Oliko yllätys, vit...ko??? -  Ja yhden viiden sentin kolikon, vit...ko lisää???


Miksi sinä ääliö säilytät vanhoja ravintolakuitteja, luuletko että lähipubisi jallucolilla on takuu?? - Olet sinä tyhmä mies!

Yritin nostaa kortillasi automaatilta rahaa, mutta siitä tuli nyrkki joka löi munille, sireeni alkoi soimaan ja kovaääninen kailotti: Sanoinhan viimeksi!

Työturvallisuuskorttisi on vanhentunut.

Kirjastokortillakaan ei ollut katetta, turvaportit alkoivat huutamaan jo sisään mennessä niin, että jouduin heittämään kortin lattialle ja juoksemaan karkuun! - Kirjastonhoitajan kuulin kirkuvan hysteerisenä.

Saat turpaas, niin että kaljustas lähtee loputkin, kun nään sut! -Tunnistan sinut kyllä, korttiesi kuvat muistuttavat dementiaan kuollutta isoisääni!!  


nimim. Eräs!!
 

2 kommenttia:

  1. Minä saisin varmaan lompakkovarkaalta kiitoskirjeen ja kukkia.

    Olen nimittäin niin ystävällinen ihminen, että olen pannut luottokortin tunnusluvun pikku läpyskälle, ihan omaan lokeroonsa, siihen pankkikortin viereen.

    Olen nimittäin kaksikin kertaan unohtanut tunnuslukuni hetkenä, jolloin myyjä tuijottaa minua odottaen, ja takanani on jono, joka myös tuijottaa. Tällaisia hätätapauksia varten panin tunnusluvun nopeasti kurkistettavaksi. Jos rosmo vie lompakkoni, niin soromnoo, siitä vaan, on minun lompakkoni kadonnut ennenkin, kun kerran laskin sen auton katolle tankatessani...

    VastaaPoista
  2. Saisit ehkä kiitoskirjeen varauksella, että laitat vielä hieman ohessa seuraavaan tilinumeroon.

    Oikeasti hiljan löysin ravintolassa varastetun lompakon, kolme(!) pankkikorttia, ajokortti ym olivat tallella. Poliisille toimitin mutta en minä mitään henkilötietojani antanut.

    Tunnusluvut minulla on puhelimessa, unohtelen toisinaan kun monta erilaista koodia lähes samanlaisia.

    VastaaPoista

Juttujani ei ole pakko uskoa – »enhän niitä usko itsekään», sanoi entinen eukko.(Rabelais: Pantagruel)