torstai 9. joulukuuta 2010

Joulusaastaa

Postiluukusta kolisee telkkareiden, tietokoneiden ja lukulättyjen mainoksia. 

Mitä helvettiä minä niillä mainoksilla teen, minulla on jo tuvan täydeltä kaikkea turhaa - tuota lukulättyä lukuunottamatta, ja sellaista en tässä vaiheessa halua. 

Lätyn hankin sitten, kun hinnat ovat halventuneet tai sen saa muropaketista.


Ja nyt perheen pienimmätkin voivat katsoa kun, minä elektroniikkakauppias, työnnän tämän taulutelkkarin poikittain takapuoleeni! Sen jälkeen menen Riku Riemulle ja vien kiltisti roskikseen kaiken roskapostin, jonka olemme hänelle toimittaneet! Herra Riemu lupasi, ettei vedä turpaan, jos pukeudun Nasse-sedäksi ja laulan kappaleen "Minä Se Vasta Ääliö olen!"

7 kommenttia:

  1. Lukulätty-sanan olen omaksunut joskus, kun näin sen nimimerkin "Maalainen" blogissa.

    VastaaPoista
  2. Perhana, että tunki nenään tuon videossa olevan kaupan tuoksut! Olen vissiin asioinut sellaisessa menneinä vuosikymmeninä?

    Minulla on postilaatikon ja ulko-oven välisellä matkalla roska-astia. Ja vaikka kierrätykseen tulisi mainoksetkin toimittaa, tahtovat kymmenen senttiä paksut turhuusnivaskat livahtaa postinhakureissulla sinne vihreän kannen alle. Jotakuta tekisi siinä kyllä turpaankin nykäistä.

    Sitä "lukulättyä" ei ehkä ainakaan minun kustannuksellani tässä huushollissa tillistellä! Saatika että poikittain, pitkittäin tai palasiksi murskattuna hanureihinkaan sullotaan...

    VastaaPoista
  3. Toissa päivänä kannoin kymmenien metrien matkan isoa paperikasaa sylissäni kohti roskiskatosta. No levisihän ne kaikki siihen lumihankeen.

    Sitä minä olen ihmetellyt, että kun etukortilla saa kahdensadan alennuksen, miksei se näy loppuhinnassa, miksi silti kalliimpaa kuin kilpailijalla?

    "Sähköinen valokuvien katselulaite", voi saatana!

    VastaaPoista
  4. Pitäsiköhän meijät viijä huussinseinustalle ja ampua?

    Kyynikot!

    Emme näe jokapäiväistä luovuutta jolla jotkut jossain hankkivat jokapäiväisen leipänsä. Amen.

    VastaaPoista
  5. Gigant-expert: Osta paskaa, helppo maksaa!

    Ei silti, kyllä minäkin leluista tykkään.

    Eilen, näiden kirjoittamisten jälkeen, osuin kuulemaan kahden ehkä yli viisitoista olevan pojan juttelua.

    Ihmettelivät kunnioituksen tuntein korkeita ikiä: Ajattele, jos joku on sata vuotias ja on syntyny joskus 20-luvulla. - Mitä se ajattelee vaikka ledi-telkkarista!

    Toinen tuumasi: nii-i, mut on se ihan tavallinen digitaalikamerakin sille ihme!

    Meinasivat, että satavuotias päivittelee päivät pääksytysten, miten on hienoja laitteita Gigantit pullollaan ja miten on tekniikka elämänsä hienoksi muuttanut.

    Taitaa oikeasti vain epäillä, tokko tuo hätäkutsunappula oikeasti on minnekään yhdistetty ja uskaltaako painaa, jos sieltä tulee joku sarjamurhaaja tai parhaassakin tapauksessa huoltomies.

    VastaaPoista
  6. Taitaa sinua harmittaa kun muut ovat tasapainossa? Jokin klikkaa kun ei noin suurella vallalla silti saa mitään tyydytystä vaan pitää iskeä sitä yhtä ja samaa kunnes pääsisi kaatamaan ja sitäkin tiedetään katsoa perään aivan kuten sinä katsot tiettyjen perään....

    ...synd om dig.

    VastaaPoista
  7. Tuossa oli kyllä vähän kaikkinaisen liioittelun makua, sikäli kun mitään kirjoittamastasi ymmärsin.

    VastaaPoista

Juttujani ei ole pakko uskoa – »enhän niitä usko itsekään», sanoi entinen eukko.(Rabelais: Pantagruel)