sunnuntai 9. kesäkuuta 2013

Tiesitkö, että...



Kyllä Sirkka tietää, sanoi Veikko Vennamo.

---

Kyllä Kansa tietää, sanoi Tapani.

---

Kyllä minä tiedän, sanoi Soini.

---

Nixon tietää, sanoi Washington Post.

---

Obama tietää kaiken, sanoi...Washington Post.


---

Varmana en oo, sanoi Zuckerberg.

---

Ikinä en ole...minä en tiedä mitään, sanoi urheilija.

---

Minä en muista, sanoi Matti Vanhanen.

---

Minä tiedän kaiken, sanoi akka, kun ukon tavaroita ulos kantoi.

---

No vittu, katon kirjautuneena googlesta, sanoi joku.


 ---

Kuva Kansallismuseon väärennetystä 70-luku näyttelystä; tuollaista istuinta ei puuceessä ollut kenelläkään!


3 kommenttia:

  1. Perhana, minulla on just tuommoiset reunukset&kansi Unimäessä. Ruuvasin sen paikoilleen vuonna 1986 kun aloin mökinrakentamisen. Osa kulkeutui jostain kerrostaloremontista mukanani ja paninpa sen käyttööön. Kylymä pakkasella, mut viilee helteellä, ja kestää kolhut. Styroxinen olisi jo aikoja sitten lohkeillut rikki, tai vaihdettu 10 kertaa.

    Tosin 1970-luvulla ja siitä taapäin ei varmasti hyyskänreikien reunuksia millään koristeltu. Siihen hieraannuttiin olipa tikkuja tahi jos.

    VastaaPoista
  2. Siellä museossa oli useita vuosikymmeniä osin vähän sekaisin, 80-lukua ei kuitenkaan enää ollut.

    Sellainen vakaa käsitys minulla on
    , että 70-luvulla WC:n muovisia istuinosia oli korkeintaan presidentinlinnan puuceessä ja siellä minulla ei ollut iloa paskantaa. Aikamoinen ylpeyden aihe tietysti olisi, jos voisi kehua Koiviston tai peräti Kekkosen paskapylvään koskettaneen persettä. Silloin olisi tuntenut olevansa huipulla.

    Nykyinen presidentti on kehunut bongailevansa kukkasia, kuten Irwin aikoinaan horsmia. Tuskin se silti puuceetä tai kyykkypaskaa kehtaa harrastaa, kun sillä on se Jennikin, joka on niin sivistynyt ja söpö.

    VastaaPoista
  3. Ai niin, Koivistohan tuli vasta -82 presidentiksi. Mutta olisihan se jotkut väijypylväät päästää jo pääministerinä. Aika kunnia se sekin olisi ollut.

    Muuten olen sitä mieltä, että kunnianarvoisa Kansallismuseo on vähän vitsinä toteuttanut koko tuoreempien vuosikymmenien näyttelynsä. Taitaa niillä vähän vietrata, tai sitten ovat muuten vain kuin ellun kanat, silloin kun ei puhuta tosiasioista. Taitavat olla vähän tyttöjä ja poikia.

    VastaaPoista

Juttujani ei ole pakko uskoa – »enhän niitä usko itsekään», sanoi entinen eukko.(Rabelais: Pantagruel)