torstai 6. kesäkuuta 2013

PUUPÄÄ PUUPÄÄ PUUPÄÄ





Liikkuva poliisi lakkautetaan, koska peltipoliiseista saatavat tulot on katsottu jo nyt olevan riittävällä tasolla. Ei ole mitään mieltä tarkkailla muita rikkomuksia, ylinopeuksista valtio saa parhaat tulot.

Kokoomuksen Pertti Hemmilä sai ryhmältään nuhtelut, äänestettyään liikkuvan poliisin lakkauttamista vastaan.


Ne kolme muuta kokoomuksen poliisikansanedustajaa pidättäytyivät äänestämästä. Olivatkohan he niitä, jotka tutkivat Kyllikki Saaren, Jukka S. Lahden ja Bodominjärven murhia? Luultavasti. - Hävettääköhän heitä? Tuskin, kansanedustajia kun ovat.

Onkohan heistä mitään hyötyä kenellekään? Ehkä ei.


Ettei millään menisi liiallisuuksiin, liikkuva poliisikin tarkkaili vain ylinopeuksia. 


TUUTAA TUUTAA PUUPÄÄ PUUPÄÄ!

Älkää nyt kuitenkaan enää niitä poliisikansanedustajia äänestäkö, eivät itsekään tiedä mitä tekevät.
 

4 kommenttia:

  1. Juurihan Päivi Räsänen jälleen huokaisi televisiossa ja vakuutti, että poliisia ei lakkauteta, vaan säästöt kohdistuvat hallintoon. Hän vaikutti niin kyllästyneeltä toistamaan tätä lausuntoa, oikein tavaten, että aloin uskoa häntä. Kenttäpoliisia ei lakkauteta, vaan se pysyy ennallaan, ja ne papereita siirtelevät kokevat vähennyksiä.

    Miten se juttu siis menee?

    VastaaPoista
  2. Räsäsen mukaan poliisit eivät maanteiltä vähene, vaikka liikkuva poliisi yksikkönä lopetetaan.

    Liikkuvan poliisin lakkauttaminen on vuosien varrella aina silloin tällöin otettu esille. Aika yllätys oli, että sen todella tekevät, koska peltipoliiseista saatavat tulot lienevät Roope Ankan säiliön luokkaa.

    Mitkä lopettamisen vaikutukset ovat, sitä ei tiedä Päivi Räsänen enkä minä.

    VastaaPoista
  3. Liikkuva polisi tarkkaili myös rekkojen lasteja, ylipainoja, kuorman sidontaa ja kuljettajien lepoaikojen noudattamista. Työskentelen itse eräässä rekkaterminaalissa ja voin sanoa, että em. on ollut äärimmäisen tärkeää toimintaa.
    Poliisiratsiat ovat ainoa syy(pelote), joka saa monet kuskit ja liikennöitsijät noudattamaan turvallisuusmääräyksiä ja noitumaan paskaa poliisia.

    VastaaPoista
  4. Myönnän hieman provosoineeni ja uskon, että asia on kuten kuvailet. Rekkaratsiat vaativat myös erikoiskalustoa.

    Rekkojen ja jakeluliikenteen kuorma-autojen (kuskienkin) kunnon valvonta on varmasti yksi tärkeimpiä liikenteen turvallisuusasioita. Jopa tärkeämpi kuin ylinopeudet.

    VastaaPoista

Juttujani ei ole pakko uskoa – »enhän niitä usko itsekään», sanoi entinen eukko.(Rabelais: Pantagruel)