torstai 24. joulukuuta 2015

Huutojen tsaari



Nyt on huutokaupassa loistotavaraa, pelkkiä Dronningholmin pienempiä muovisia hillopurkkeja. Heikkihelan näköinen mies on niistä, minun pitkin maita ja mantuja ajellessani, hillokörnää raaputellut ja metallisankoja oikonut. Tyytyväinen olen, jos vasarahinta nousee kahteen euroon kappaleelta, oikein silti ihmettelen, kuinka kukaan näistä mitään viitsii maksaa. 

Oikein tyytyväinen olen, että huutokaupan tuotto oli yhteensä yli kakskymppiä, ei me tähän muovirojuun kulutettu kuin kulume-nelejäsataa. - Julukkis oli ihme mulukkis, vaati tavaroistaan vaikka mitä ja vähän enemmän. Ostettiin kaikki ja nyt täytyy ne, -tyytyväinen vasarahintaan silti olen -, myydä tappiolla.

 Tervetulua seuramaan ohojelmaa taas ensi kerralla uuestaan, samat seinästä revityn tylysät jutut minulla on silloinkin.

6 kommenttia:

  1. Heh.. samaa mieltä!
    Jouluaattoa ja muuta - toiveittesi mukaan.

    VastaaPoista
  2. Onko tämä siittä huutokauppakeisarista? Katsoin semmoista jaksoa josa yks paksu ukko paksun akan kanssa kävi vanhalla paksulla pakettiautolla Virosa ostamasa vanhaa roinaa. En minä sitä muuten mutta kun tykkään Virosta, olis katsonu. Ja siittä en tykänny yhtään kun yhden desing-vadin se sillä reisulla yhdeltä paikkakuntalaiselta äijältä huijas parilla eurolla ja myi sen sitten jossain misä lie Hyrskylänmutkasa monella satasella. Ja naureskeli si. Häh, jos tosi-TV on tällasta p-skaa niin saa olla mun puolesta, mikäs siinä. Mutta mun kiintiöni täyttyi viideks vuodeks viidesätoista minuutisa, p-le.

    nimimerkki "riittinen teevee luvan maksaja"

    VastaaPoista
  3. Pannahinen, tuo jakso minulta on jäänyt näkemättä. Sentään yli kaksi jaksoa jaksoin.

    VastaaPoista
  4. Mitä sitä menettääkään, kun ei seuraa teeveetä. Mutta ettei vaan myynyt mun sukulaiselle kovalla hinnalla siellä Hyrsylän mutkassa? No, en usko. Koska hän taitaa olla oman elämänsä huutokauppakeisari, ja taatusti ei osta, jos ei saa 1000% voittoa.

    VastaaPoista
  5. Televiissiossa ne kovimmat on, kauppiaat ja muut. Ei sinne muuten keisariksi pääsiskään. Ja joku päivä se saa vielä ylennyksen ylikeisariksi. On se sellanen muovipurkkikauppias.

    VastaaPoista

Juttujani ei ole pakko uskoa – »enhän niitä usko itsekään», sanoi entinen eukko.(Rabelais: Pantagruel)