torstai 28. marraskuuta 2013

Sitten on. Myytävänä puolen seinän kokoinen taulutelkkari, ihan jees, välillä katottu, silloinkin usein silmät kiinni, saa halvalla, lisälaitteita mukaan




Jakke Jäyhä Maapala







Jo lapsena käteni vapisivat ja poskipielistäni roikkui sylkeä, silmistä rähmää, kun sain ensimmäisen tietokoneeni. Opettelin koodaamaan, osaan siis koodata, olen koodaaja, kykenen koodaamaan. Hyvin voisin ja loistavasti osaisin teidänkin Commodorella ohjelmoida kuvion, mutta ei ole aikaa. Minulla on ne kaikki. Laitteet. Lentokoneellakin osaisin ajaa, jos antaisivat ratin käteen. Mutta ei minulla ole aikaa, minulla on kiireitä, minä olen kiireinen.


Minulla on kaikki laitteet. Uutta taulutelevisiota varten täytyi hankkia uusi asunto, entiseen ei mahtunut, vaikka sekin oli iso. Gösta lauloi, että meillä melkein kaikki laitteet on, mutta minulla on ne kaikki. Ja isot. Oletteko köyhät koskaan nähneet maailman isointa taulutelkkaria, mulla on se. Se on ihan kauheen iso.



Enää ei ole tavoitteita, mulla on ne kaikki. Gigantin mainoksista katselen, jos tulisi uusia.

Tietokoneiden ostaminen on nykyään kun liekkeihin kusisi, se on vastenmielistä. Mulla on niitä 38, kaikki aika menee päivittäessä ja ohjelmia asennellessa, taulutelkkaria ei ehdi katsomaan paljon mitään.


Elektroniikka on, ai ai, että se on, aivan kauheeta! Siitä ei ole parisuhteessa mitään hyötyä, oih, oih, piiskatkaa mua, mulla on ne kaikki. Puolisollakin on ne kaikki. Mutta me istutaan käsi kädessä, siihen kannattaa satsata. Se on paljon tärkeempää.

Aatelkaa, ne toiset nauttii niistä taulutelkkareistaan, vaikka maailma hukkuu. Ei se niillä taulutelkkareilla, vaikka mulla on kaikkein isoin, pelastu.

Nyt saa kehua, eikö olluki hyvä.

Ostakaa mun entinen telkkari pois, jouduin vuokraamaan hallin sitä varten.

---



(Jotain muuta jossain muualla: HS, Sitten on.)


3 kommenttia:

  1. Tähän siis sopii Leevi and the Levingsin "Onnelliset": http://www.youtube.com/watch?v=PyItf5YCu1M

    VastaaPoista
  2. ...siis se jonka mainitsitkin Göstalla, mutta minä pöljä en sitä het tajunna!

    VastaaPoista
  3. Se on mieleen painuva kappale, kirjailija Jarkko Tonttikin sitä taannoisessa Hesarin kolumnissaan muisteli.

    VastaaPoista

Juttujani ei ole pakko uskoa – »enhän niitä usko itsekään», sanoi entinen eukko.(Rabelais: Pantagruel)