tiistai 12. helmikuuta 2013

Älä valita - välitä!




Keitä ne on ne sankarit, sellaiset sankarimiehet?

Apulaiskaupunginjohtaja osoitti meille kansalaisille oivallista esimerkkiä, olipa hyvä, että Iltasanomien toimittaja oli osunut paikalle. - Helsingillä on johtaja, joka todella välittää!  Tässä nähdään, miten nekatiiviset puheet voi voittaa myönteisellä toiminalla. Katsoin minä varmuuden vuoksi Iltalehdenkin, josko siellä Jussi Pajunen raaputtaisi samoja - tai eri - portaita. Ei raaputtanut.

 Sattumalta olen noita portaita muutaman kerran kulkenut, rappuja ei aina ole näkyvissä lainkaan. Oli hienoa, että juuri ne tulivat Pekalle mieleen!

Sydämellinen kiitos sydämen pohjasta vilpittömästi,  jatka Pekka samaan malliin. Talvea jatkuu vielä jonkin aikaa, sitten alkaa jo helpottaa ja pääset muihin askareisiin. Kesäaamuisin voisit pestä portaat painepesurilla joskus viiden aikoihin. Erityisen tärkeää se olisi viikonloppuaamuisin, varo kuitenkin vähän niitä Kaisaniemenpuiston örkkejä ja urkkeja, niiden äänestyskäyttäytymisestä ei aina siihen kellonaikaan tiedä.

Välittää mistä välittääkin, mutta tärkeää on, että osoittaa, että välittää. Ja välittää meille, että välittää välittää. - Kiitos, Pekka!

5 kommenttia:

  1. Yöradio-Saurilta käy talkkarinkin hommat kuin (l)unta vaan.

    Hesalaisten (kaupunkilaisten yleensä) lumityöongelmat hoituisivat muutenkin vallan kätevästi kun kaikki lähtisivät hyötyliikunnan varjolla lapiot olalla tuntia aikaisemmin aamuisin töihinsä. Tai yökerhoista suoraan. Väyliä voisi avautua aika kummallisiinkin paikkoihin kun camel-henkilöt lähtisivät vaeltelemaan "omia polkujaan".

    VastaaPoista
  2. "pekka täällä hei, voisitsä vähän kertoo sun ongelmistas, mulla ei näet ole, kun palkka on ihan mukava eikä noi hommatkaan sillä lailla rasita."

    "kuule, oletsä ajatellu, et sun pitäis tehdä jotain tolle tilanteelles, mee vaikka sykiatrille, tilaa lähete ensin, ne on aika hyvin tienaavia ja kalliita"

    - Pekka täällä hei, kukas siellä?
    - No koita nyt jumalauta sinäkin pistää siihen perseesees vauhtia ja tehdä jotain! - Ootko huomannu, että lumityöt on taas tekemäti!?
    - No jos mä sitten heti ruokiksella. En mä tarkottannu, mä oon oikeeastaan aika välittävä ihminen. Enkä mä tarkota mitään Remua, joka välittää vaan varastettua tavaraa!

    VastaaPoista
  3. Tuli vielä mieleen, että vaikka en ole hellsinkiläinen, enkä meinaa ruveta, lumitöitä en tee enää ikinä!

    Olen vissiin aikanaan maininnut, että olin Koneen vierasmajalla epävirallinen talkkari. Vuokra oli pieni, mutta velvollisuuksia sisältävä. Sydän märkäni lumitöitä tehden, kaiket vapaa-aikani niitä pahimmillaan tein. Muutettuani ristinmerkkejä olen tehnyt aina kun lunta sataa, alussa vähän hihittelinkin.

    Pekka on Pekka vaikka voissa paistaisi.

    VastaaPoista
  4. Minä otan lumityöt nykyään liikunnanilona vaikka onkin iso piha jolta lumia liikuttelen. Turhanaikaista työtähän se on, sulaisivat ajallaan muutenkin.

    Kola meni särki (näin asiasta untakin) ja saatana että ovat kalliita. 80 euroa samanlainen iso (84 cm) mikä oli. Ja aina ne siitä kahvojen mutkasta taittuvat, muuten kestäisi baikka ikitappiin saakka (hitsausvälineitä en kyllä sen vuoksi ala hankkimaan). Mutta miten helppoa olisi tehtaalla siihen vahvike laittaa! Vuan kun ei niin ei! Tämä kertakäyttökulttuuri saatana!

    Ostin sitten pienemmän (72 cm) jolla silläkin oli hintaa 38 eurova. Saisi Sauri kaikkia meitä lumitöistä tykkääviä sponsoroida...

    VastaaPoista
  5. Minulla oli kyllä bensiinikäyttöinen vanha lumilinko; sillä kun muutaman tunnin työnteli, saattoikin jo alkaa kola- ja lapiohommat.

    Lumitöiden turhanaikaisuus on juuri sitä mitä meidänkin talkkariyhtiö ISS luultavasti ajattelee. Nurmikonleikkuissa ei toki näin talvikautena ole valittamista, enkä muista että lumitöissäkään olisi pahempia puutteita ollut heinäkuussa.

    VastaaPoista

Juttujani ei ole pakko uskoa – »enhän niitä usko itsekään», sanoi entinen eukko.(Rabelais: Pantagruel)