sunnuntai 2. joulukuuta 2012

Vanhan kertausta










Hyvät matkustajat, tämä on VR:n erikoiskuulutus! Haluamme kiittää teitä kaikkia päättyvästä juhlavuodesta, - siksi olemme aloittanet asteittaisen siirtymisen normaaliaikatauluihin! Siivous- ja lämmityskuluissa säästääksemme pidämme asemarakennukset edelleen kiinni, toivottavasti kätenne eivät pahasti paleltuneet automaatista lippua ostaessanne! 

 Lämmittelyn ja mielen virkistyksen vuoksi suosittelemme, että kaikki kynnelle kykenevät juoksevat nyt kaksi kertaa asemarakennuksen ympäri; hyvää se tekee mummulle ja vaarillekin, rohkeasti mukaan!

...No niin, noin sitä pitää, ei kai kukaan kompastunut hankeen! - Juna Helsinkiin on valitettavasti peruutettu, seuraava juna saapuu jo puolen tunnin päästä, pahoittelemme!

Hyvää matkaa, arvoisat matkustajat!

4 kommenttia:

  1. Minne ne sen junan "peruuttivat"?

    Taisi aiheuttaa jälleen kerran aikamoisen ryllingin tämä Antti-myrsky Äiti-Suomen hameenhelmoissa?

    Oli toissapvn Karlsonni osunut pilapiirroksessaan lööppimetsässään aika hyvin oikeaan.

    Täällä on ollut pakkasta 15-18-25 astetta eikä lunta maassa kuin väriksi vähän. Menee routa syvälle, Kajaanijoessakin 15. sentin jää jo. Olisi pirun hyvät kelit laittaa verkot jään alle Nuaseen tai Oulujärveen; näkisi uittolaudan reitin hyvin. Mut kun ei oo nykysin enää verkon verkkoa ja kaiken kalastuskaluston jos uudelleen laitan, niin sen hinnalla hakisin marketista 10 vuotta muikkua tai lohta vaikka joka viikko kuten suositus olisi kalaruuan suhteen.

    VastaaPoista
  2. Ei sitä yleensä tiedä mihin peruuttavat, kun ei niitä kuulutuksia oikeasti paljoa tule. Minä en vielä ole mitenkään hieroontunut, myrskyltä vältyin kun oli vapaapäiviä. Hauskaa vain on ollut kun ovat hehkuttaneet edellisen lehdon talven perusteella aikatauluissa pysymistään. Pasila-Helsingin ratapihojen mittavalla uusimisella puolet talviongelmista paranisi, en vain taida sitä enää tähän elämään nähdä.

    Ennen tätä myrskyä vr kertoi ettei ole varautunut siihen mitenkään, aikatauluissa meinaavat ajaa. Niinpä. Tässä muistutan että toistuva töistä myöhästely on edelleen niitä harvoja työsuhteen purkuperusteita, kaikilla ei ole liukuvaa työaikaa.

    Kun isotalon Antti tuli, on siinä iso pelko että Rannanjärven Antti tulee perässä.

    Virvelikalastusta olen joskus innostuneena harrastanut. ostohinnoilla laskettuna välineissä taitaa olla läjä rahaa. Eikä niitä haukia viitsi kovin usein edes syödä, takaisin jorpakkoon olen enimmät heittänyt.

    VastaaPoista
  3. Minua kun ei tietenkään vr:n ongelmat juuri koskaan hetkauta, niin voin ajatella niitä hyvinkin viileän kyynisesti. Mietin tässä sitäkin, kuinka monta miljoonaa raidekilometriä tämä järjestelmä vuosittain kulkee ja kuinka vähäiset ne siinä mittakaavassa lumikelien ongelmat ovatkaan.

    Kyllä yksityisautoilijat ja bussiliikenne on enämpi kusessa ja tulee ruumiitakin siihen nähden aika kivasti.

    Työnantajienkin pitäisi osata enämpi ajatella (toimia) joustavammin koska ei heiltä nämä ongelmat piilossa ole: Eli ottaisivat lunkisti ne muutamat päivät ja antasivat firmojen seisoa; lähettäisivät rengeille ja piioille ystävällisiä tekstiviestejä, että makoilkaahan täyvellä palakalla nyt parisen päivää kotosalla kun tuota luntakin tupruttelloo.

    Että yrittäkkee nyt vuan kestee.

    VastaaPoista
  4. Ymmärrän hyvin että nämä tuntuvat kitinöiltä, kun tarkastelee jotain yksittäistä kertaa. Ihmisten hermojen kiristyminen on kuitenkin tapahtunut pitkän ajan kuluessa, parempaa on luvattu mutta sitä ei ole saatu viime talvea lukuunottamatta. Eivät ne junat silloinkaan aikatauluissa olleet, mutta melko kohtuullisesti kuitenkin.

    Osansa hermojen kiristymisessä on ollut huomattavan kalliilla hinnoilla ja koko ajan heikkenevissä palveluissa suljettuine tai myytyine asemarakennuksineen.

    Huomattavan turvallista junaliikenne on, siitä ei pääse mihinkään.

    Lukemia en tiedä, mutta tiedän että aika moni kotikaupungistani kotoisin oleva on näiden myöhästymisien tuloksena siirtynyt käyttämään bussia. Ne eivät juuri myöhästele, äskeisen myrskyn kaltaisissa tilanteissa toki, mutta eivät lähellekään samassa mittakaavassa kuin vr:n lähiliikenne.

    Melko pitkään olen käynyt Helsingissä töissä omalla autolla. Aika vaivatonta ja huomattavan nopeaa se oli.(jonot seisovat lähinnä pääkaupunkiseudun poikittaisliikenteessä, aamuisin idästä länteen ja iltaisin lännestä itään) - Siihen en kuitenkaan haluaisi palata, en bussiinkaan. Kyyti olisi vr:llä ylivoimaisesti mukavinta, jos se sitä vain hieman useammin olisi.

    Käsitykseni mukaan Helsingin metrolla ei vastaavantasoisia ongelmia ole ollut. Sehän nimestään huolimatta kulkee suurimman osan reiteistään maan pinnalla. Eteläisessä Suomessa rautateiden kapasiteetti vain on roimasti ylitetty, lisäinvestointeja ei ole rakenteisiin tehty riittävissä määrin ja junavuoroja on lisätty niin paljon, että hyttysen pierukin sekoittaa koko paletin.

    VastaaPoista

Juttujani ei ole pakko uskoa – »enhän niitä usko itsekään», sanoi entinen eukko.(Rabelais: Pantagruel)