tiistai 28. kesäkuuta 2011

Minä haluan



 Jyrki puhkui ja pullisti, puhkui ja pullisti, - iski voimakkaasti jalkaa lattiaan, nyrkit uhmakkaasti lanteillaan: "Minä olen pääministeri, Minä olen pääministeri, Minä olen pääministeri!"

Taru lohdutti tuoretta pääministeriä: - "Olethan sinä, Jyrki, olethan sinä, sinä olet koko kokoomuksen tyylikkäin ja kaupungin komein mies, tommosta kampaustakaan ole kellään! - Muistat, että Sauli ilmoittautui vain tulevaksi presidentiksi ja ylipäälliköksi, sinä olet pääministeri!"

- "Mutta jos se linnanjuhlissa kätellessä taputtelee päälaelle, pilaa kampauksen ja kyselee, että mites meillä on viime aikoina mennyt!"

- "Voi se sen tehdä, mutta muistat vain vastata kuuluvalla ja reippaalla äänellä: Ihan hyvin, kiitos!" 

---
(kuva: 26.4.2009


Lisäys klo 18:57





3 kommenttia:

  1. Ei saatana, ei Sauli Niinistö pressaksi. Peruste: Mies tuhahteli luonnonsuojelusta (metsien-)puhuttaessa, että pitääkö niitä kaikkia tupajumeja ja russakoita suojellla kun on ihmisen hyvinvoinnista kysymys.

    Tupajumit ja russakat ovat ihmisten lemmikkejä, asuvat siis samaa taloa, eivät metsissä joiden monimuotisuuden säilyttämisestä oli silloisessakin debatissa kyse.

    Ei, ei, ei (!!!) Saulia ruoriin vaikka presidentin virka tulisikin olemaan tulevaisuudessa kuin Kalle Kustaa Korkin guninkuus.

    VastaaPoista
  2. Sitähän se näyttää, että onnistuu.

    Noista luonnonsuojeluasioista hänen kohdallaan ei kannata siinä mielessä olla huolissaan, että hän on erittäin hyvä poliitikko. Omaa valmiina kaikki mahdolliset vastakkaisetkin mielipiteet.

    Sellaisessa on sekin hyvä puoli, että reaalipoliittisena reaalipoliitikkona ottaa aina välillä irtiottoa kokoomukseen.

    Tulevaisuudessa tasavallassa näyttäisi olevan kaksi ehtoisaa emäntää, Sauli ja Jenni. Kelpaa laivoja kastaa samppanjalla ja silkkinauhoja leikellä. Ja Jyrkiä kiusata.

    VastaaPoista
  3. Riippuu ja roikkuu myös siitä, että montako pahvi-saulia varastoista löytyy.

    Aikoinaanhan pahvi-saulin tapaisia matkustajia oli havaittavissa linja-autojen ikkunoissakin.

    VastaaPoista

Juttujani ei ole pakko uskoa – »enhän niitä usko itsekään», sanoi entinen eukko.(Rabelais: Pantagruel)